Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Vad gör vi med våra liv egentligen?

Publicerad 2015-09-02 12:44:18 i Allmänt, Djurrätt, Vegan,

Igår hade jag en diskussion om att göra skillnad. Jag tror det som framgick var att det bästa vi kan göra är att leva som vi själva vill, mår bra av och tror på. Som jag och min veganism. Det är något som är viktigt för mig och som jag tror på. Jag har alltid tyckt att det är viktigt att stå för alternativ och visa människor att det finns sätt att leva på, som inte är så jävla svåra som de kan tyckas, utanför normerna. Det finns aldeles för lite utrymmen för detta i vårt normativa samhälle och det är otroligt viktigt att skapa utrymmen där vi kan utforska alternativ. Safe places.

Igår anmälde jag intresse för att joina och fixa Djurättsalliansen Uppsala. De stängde ner verksamheten tidigare på grund av att de som annordnade inte orkade med eller att deras liv förändrats och det inte längre fanns tid. Nu är det ett gäng som är intresserade av att starta upp verksamheten igen och jag känner att det är något jag själv gärna gör. Jag vill göra något mer än att snacka. Jag lever som jag gör och tror på men där emot agerar jag inte. Internetaktivism känns inte tillfredställande längre och jag vill i alla fall göra något mer. Jag tror det här kan vara något bra. Jag hoppas i alla fall det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela