Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Red Dons och Night Terror i Uppsala

Publicerad 2015-09-08 00:12:00 i Allmänt, Musik, Uppsala,

Nu har jag varit på min andra spelning på en vecka, gud vad jag älskar detta. Märkte att på en vecka som nykter har jag hunnit med; en fest, en kväll på krogen och två spelningar. Det kan vara en tillfällighet men likväl så känner jag hur fantastiskt det varit att vara nykter på dessa tillställningar. I fredags hade jag så mycket trevligare än jag haft om jag varit full och enda nackdelen med att vara nykter jag märkt av till exempel ikväll är att jag måste hantera hur akward jag är ibland i sociala situationer samt att jag märker hur svårt jag ibland har att fokusera i folksamlingar. Men allt detta känns som saker jag bara måste acceptera eller jobba på och inte precis som något stort problem egentligen. Inget stort nog för att börja dricka igen i alla fall (herre gud, om det på riktigt kändes som en anledning till att dricka skulle jag skämmas).

Spelningen ikväll var riktigt schysst. Bra med folk trots att det är en måndagskväll liksom. Red Dons från USA spelade och svenska Night Terror. Båda gjorde bra ifrån sig och det var väldigt bra stämning. Tacka fan för Vår Stad Booking som fixar grymma spelningar så här. Det var samma som fixade spelningen på Ungdomenshus jag var på i tisdags också. Fin-fint skit det här. Hoppas på många schyssta arr från dem fram över. Topp!
 
Annat som känns schysst ikväll är bra folk, att jag inte kommer att vara bakis i morgon, att jag knappt spenderat några pengar, att jag kom hem i tid och nu ligger hemma i min varma säng och Netflixar med katter i hela sängen. Fantastisk måndag. I morgon blir det läkarbesök, plugg och eventuellt den där städningen jag skjutit på i en vecka nu (diskberget alltså, fy helvete).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela