Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Nätdejting alltså!

Publicerad 2015-09-14 12:23:43 i Allmänt,

Ibland är det till synes små grejer som gör mig så jävla irriterad. Som denna person på en dejtingsida. Min presentation är skriven på engelska och börjar med: "Hi! Sober soon 26 year old girl from Sweden...". Konversationen följer nedan.


Snubbe X:

So you drink, smoke and take drugs, is that right? 


Also, are you Swedish or not? First you write as you just got here then later on you claim "here in sweden we have" as in you've lived here for your whole life.

(relevant, tycker ni inte? verkar dessutom som om han läst min presentation, tycker ni inte?)

Jag:

Are you literate at all? 

"Hi! Sober soon 26 year old girl from Sweden..."

Snubbe X:
 
Soooo, why's the profile in English?
 
Jag:
 
Eftersom alla kanske inte talar svenska? Herre gud. Vad vill du mig egentligen?
 
Snubbe X:
 
Det var någon annan som dig på denna sidan men den logiken fallerar ju totalt när sidan i sig är en svensk datingsida. 

Självklart kan inte alla läsa svenska men vad gör icke svenska på denna sidan ö.h.t? 

Sen, menar du på allvar att du dricker, röker och drogar? Du låter som en toppentjej, verkligen.
 
Jag:
 
Långt ifrån alla här talar mycket eller bra svenska i alla fall. Det finns en hel del utbytesstudenter etc. även här. Förstår inte vad det gör dig att min presentation är på engelska. 

De kanske bor i Sverige? Eh. 

Men herre gud, kan du inte läsa? I min presentation, första orden står det att jag är a) nykter och b) från Sverige.
 
Snubbe X:
 
Försöker bara förstå logiken och samtidigt är det intressant :). 

Men nog om det, det var inget mer jag ville.
 
Jag:
 
Herre gud. Skönt, jag förstår inte logiken i den här konversationen över huvud taget eftersom allt du undrat framgår väldigt tydligt (och det där med engelskan inte borde vara så jävla svårt att lista ut...?). Lär dig läsa folks presentationer istället vet jag. FFS.

(Sen fortsätter han lite till, men det är bara en jävla massa tjafs och idioti så vi hoppar det)
 
Det är märkligt att jag fortfarande förvånas. Saken är den att JA han skulle kunna ha lässvårigheter men med tanke på hur artikulerad hans egen presentation är och hur han lägger vikt vid hur en ska kunna uttrycka sig tydligt och väl blir jag provocerad. Så inga kommentarer om hur funkofobisk och klassistisk jag är tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela