Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Mops

Publicerad 2015-09-10 11:47:53 i Allmänt,

Jag har alltid velat ha en hund, även om jag egentligen är en kattperson. I dag har jag två katter men jag saknar något, en kamrat att ta långa promenader med och mysa med på kvällarna. Min säng är inte tillräckligt belamrad som det är helt enkelt! Jag är inte uppväxt med hundar i hemmet men jag är likväl uppväxt med hundar tätt på livet. Min farmor har som mest haft fem hundar samtidigt och alla har varit en del av min uppväxt på nära håll. De är dyra så jag lär spara om jag ska kunna ta in en till familjemedlem. Två år räknar jag på skulle vara en rimlig tid att spara utan att det påverkar mitt liv oerhört under tiden. Nu när jag inte dricker längre och snart ska ge mig på att sluta röka också känns det enklare. Dessa pengar kan jag lägga på något annat nu och varför inte på detta? Egentligen skulle jag vilja adoptera en omplaceringshund men det finns inte så många. Mopsen är en liten och ganska frisk rashund vilket är en anledning till att jag snöat in på just den rasen, sen skadar det inte att de är enormt söta och sällskapliga. Tuffare än en tror också! Promenader är inget problem om konditionen hålls uppe! Titta bara på dessa sötnosar:


Bild: pugsonline.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela