Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Må du brinna i helvetet!

Publicerad 2015-09-08 15:20:43 i Allmänt,

Jag bor ju i en studentstad där cyklar är hårdvaluta. Jag bor ganska centralt, eller strax i utkanten av centralt, så cykeln är min främst transport. Jag cyklar så lång tid av året jag bara kan och vågar (jag är livrädd för att cykla på is och snö så då går jag hellre... eller i värsta fall åker buss). Idag var jag på ett läkarbesök och låste snällt min cykel mot ett träd och gick in för att träffa min läkare. En timme senare är jag klar och går ut för att låsa upp min cykel och skynda mig hem innan jag måste göra en massa annat... vad hittar jag? Jo ett ledset sadelskydd där cykeln stod för någon timme sedan. Jag blir så jävla förbannad. Jag har inte råd att fixa en ny hoj... jag är fattig student som lever på existensminimun (en bra månad). Må du bli påkörd av en buss, få mjältbrand och all världens plågor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela