Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Flikarna stirrar argt

Publicerad 2015-09-06 14:53:56 i Samhälle,

Jag har öppnat kanske tio nya flikar med artiklar och liknande jag vill läsa som handlar om den senare tidens händelser och kriser. Även om de pågått länge och först nu fått det enorma mediala pådraget som kanske behövts redan från början. Problemet är bara att jag inte kan förmå mig att läsa dem. Det tar emot och jag känner mig bara uppgiven och trött. Så där stirrar flikarna argsint på mig i webbläsaren. Varför ska världen vara så himla fucked up? Jag orkar inte. Alla som råkar så illa ut för våra lättja, vår girighet och våra uppdiktade kamper för saker som inte betyder något för någon utom möjligtvis oss själva (läs religion). Jag vill spränga allt, då slipper vi i alla fall lida. Då kan ingen utnyttja någon annan längre. Uh. Nej, tillbaka till verkligheten. Hur karg och vidrig den än må bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela