Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Kris

Publicerad 2015-12-03 11:10:17 i Allmänt, Psykisk sjukdom / Bipolär sjukdom,

Undra om inte jag är på väg in i en liten kris just nu? En högst personlig sådan som ingen bryr sig om eller som folk behöver förstå. Men vad fan är en kris egentligen? Hur vet en vad som är vad?

Som vanligt har jag inga svar på någonting.

Jag känner mig förvirrad och försvagad.

Antagligen är det mycket just nu. Min bästa vän med familj går igenom något jättejobbigt just nu, jag har precis kommit upp ur en jobbig depression och avslutat en lång sjukskrivning, jag har börjat ett nytt jobb som innebär en hel del nya människor och saker jag måste lära mig. Dessutom har jag en ny inneboende (vilket inte är något jobbigt men ändå en förändring) och håller på att avsluta mina utredningar hos psyk och det innebär eventuellt förändringar fram över också. På det ska jag snart börja plugga igen och där ska jag skriva klart min C-uppsats, läsa en halvtidskurs i Multimedia under terminen samt skriva B-uppsats sista halvan av terminen. Det är inte KONSTIGT att jag känner mig off, fel, förvirrad och allt vad det är. Nu när jag ser det så här. Jag måste ta det lugnt, jag måste försöka ta hand om mig själv. Det kanske är dags för en nykter månad igen? Det är alltid ett bra sätt att "omstarta" systemet och hitta fokus har jag märkt. Det är faktiskt något jag kan rekomendera om det blir jobbigt någon period. Var nykter och försök att hålla igång och träffa folk "ändå".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela