Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Inte bra, inte bra

Publicerad 2015-12-02 14:52:17 i Psykisk sjukdom / Bipolär sjukdom,

Jag har inte haft något intressant att prata om på senaste. Det är mycket och allt som sker i världen på det gör mig bara matt. Jag orkar liksom inte. Det jag kommer försöka att fokusera på fram över är att klara av att jobba, sätta igång med studierna och ta hand om mig själv. Det är vad jag behöver just nu, inget annat. Förutom att ta hand om mina vänner som har det väldigt jobbigt just nu. Så gott jag kan. Jag hatar att jag behöver ta hand om mig själv när det händer så mycket annat som är hemskt och jobbigt just nu. Jag känner mig egoistisk, värdelös. Även om så inte alls är fallet. Känslan är alltid svår att släppa.

Att komma tillbaka till "livet" känns motigt och svårt, även om jag är pepp också. Det är motigt men kul och behövligt. Men minst motstånd gör att jag vill ge upp, att jag känner att det inte är någon idé. Även om detta inte är sant är det en svår känsla av inte ge in inför. Det är nog svårt att förstå hur stark känslan är om en inte har min problematik, även om alla så klart kan känna så ibland. Det tar över helt emellanåt. Det går nästan inte att veja för, att värja sig emot, och ibland lyckas känslan krypa så djupt in under skinnet att allt tillslut nästan blir hopplöst också. Jag hatar det. Jag hatar att vara sjuk, att känna att jag inte har kontroll över mitt eget liv. Att jag ständigt måste anpassa mig efter vad jag klarar av, att jag måste tänka på det hela tiden vad jag än tar för mig. Att jag måste ta det lugnt och inte bara kan köra på och bli klar med allt på en gång. Att jag inte kan göra allt jag vill och att jag inte orkar. Det sista är nog värst, att inte orka. Att inte klara av. Det leder till en överväldigande känsla av värdelöshet. En känsla av andras fördömande. Till social paranoia och skam. Så mycket skam hela tiden. Så mycket värdelöshetskänslor. Så mycket mindrevärde. Så mycket självhat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela