Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Jävla immunförsvar

Publicerad 2015-12-27 10:55:14 i Allmänt, Personligt,

Så nu blev jag dödförkyld ändå. Var ju hemma hos pappa en sväng på julafton och han var verkligen jättesjuk, kände att jag inte borde gått dit men han blev själv eftersom att hans planera gick i stöpen pga. att han inte kunde åka iväg så jag ville ändå komma förbi en liten stund. Alla andra i familjen har flyttat från Uppsala nämligen.

Det är något med mitt immunförsvar när jag börjar vistas i en ny miljö. Det är samma sak varje ny termin också. Första tiden blir jag förkyld konstant. Det är ju såna tider så här års också. Men fördelen är att det blir bättre efter ett tag och jag kommer inte vara sjuk hela tiden fram över. Det gäller bara att bevisa för de på arbetsplatsen att jag inte kommer vara det och samtidigt att jag faktiskt vill jobba. Gud vad jag vill det. Jag hatar det här, jag hatar att vara hemma hela dagarna. Ni anar inte min frustration över att vara sjuk just nu... sen den ekonomiska biten på det också. Men vi får se. I Januari har jag inte så många pass inbokade än. Det kan ju ha att göra med att jag varit oberäknelig och behövt sjukanmäla mig en del nu i början redan. Men förhoppningsvis är det inte kört. Jag skulle bli så ledsen om jag inte fick jobba kvar där. Jag trivs och börjar komma in i arbetet mer och mer... jag vill fortsätta.

Nu ska jag dricka massa te och vila mig lite. Jag tror det är bäst om jag stannar hemma i morgon också på grund av smittrisken (om inte annat) men då kommer jag inte få jobba fören den första och det är en väldigt lång tid... även om jag har plugg att göra känns det mer än värdelöst.

Rant over. Hoppas ni har en bra dag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela