Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Det går bättre nu

Publicerad 2015-12-20 18:56:44 i Allmänt,

Fördelen med att jobba är att en håller igång. Det är så skönt att ha något att göra som inte kräver en massa engagemang och initiativ. Jag får mina pass, går till jobbet och gör det jag ska. Sen får jag gå hem, ta ett bad och sova. Det låter astråkigt så här i text men just nu är det precis vad jag behöver. Jag har ganska trevliga kollegor också och två av mina vänner även annars jobbar också där vilket är otroligt trevligt. Jag börjar dessutom lära mig jobbet mer och mer. Mitt arbetsminne är rätt dåligt, så en hel del upprepningar behövs för att jag verkligen ska lära mig - men jag märker att jag lär mig mer och mer hela tiden! I serveringen (där vi lägger upp maten patienterna beställt) klarar jag av vissa situationer väldigt bra. Från att ha haft panik får jag in ett flow och jag har ganska bra koll på vad som ska på vilket tallrik.

Nu är jag ledig två dagar innan juljobbet sätter igång. Julafton är jag förvisso ledig men jag jobbar juldagen, men jag brukar ändå inte fira jul. I år ska jag dock åka hem till min mamma med man och träffa dem. Antagligen kommer jag och käkar och tittar på Kalleanka men är hemma lagom till Karl-Bertil Jonssons Julafton. Jag börjar ju ändå sju den 25e och jag går alltid upp i god tid innan jobbet eftersom att jag har så svårt att vakna. Plus att jag gillar att vara på jobbet en halvtimme innan jag börjar så att jag kan dricka lite kaffe, byta om och se över mitt schema för dagen i lugn och ro.

Nog om jobb nu, det är nog inte alls intressant för någon annan än jag själv. Klockan är bara sju men jag funderar allvarligt på att gå och lägga mig redan. Det eller ett bad. Nackdelen med mitt jobb är att kroppen verkligen värker när en kommer hem. Fötterna är så ömma. Jag är inte alls van med att stå upp i tio timmar, dessutom är golven hårda och ojämna och skorna är rätt bra men knappast ultimata. Uh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela