Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Anonymisering

Publicerad 2015-12-15 18:59:00 i Allmänt,

Som ni kanske märkt använder jag mig av pronomen hen/henom/henoms samt benämner dem bara med en bokstav när jag pratar om människor i min närhet. Detta är av respekt mer än något annat. Jag uppskattar själv en viss anonymitet och jag tror att andra gör det också. Även om jag sällan skriver något speciellt allvarligt eller utlämnaden om mina vänner och bekanta känns det inte rätt att outa något för andra på internet. Det är något de själva får göra i såna fall. Det är svårt att göra folk helt anonyma och det går säkert att lista ut vem jag pratar om och så, speciellt om en är min vän och känner dem jag umgås med och har lite mer koll på vad jag gör än kanske de som bara känner mig på internet eller ramlar över min blogg. Jag ville bara adressera detta lite kort så att ni vet varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela