Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Träningsrutiner

Publicerad 2015-09-11 15:23:37 i Allmänt,

Jag är verkligen inget hälsofreak så det här är väl inte ett sånt inlägg egentligen och jag vet att många är sååå leds på detta ämne så vill ni inte läsa sluta nu.

Det har länge varit svårt för mig att få in en träningsrutin. Saken är den att ja VILL träna för att få upp en bättre grundfysik och kondition. Jag känner inte att min kropp är frisk utan tvärt om (jag är trött, har värk etc.) och jag är bara snart 26 år. Vad händer med min kropp när jag är 36? 46? 56? etc. Jag vill inte vara skröplig och trasig när jag blir äldre. Jag vill vara frisk och stark och kunna fortsätta leva mitt liv som jag gör och om lite träning är vägen att gå så, why not? Motiverad eller inte är det svårt. Träningsvärlden är en djungel och alla goda råd är överväldigande och får i alla fall mig allt för ofta att bara känna mig korkad och förvirrad. Denna video kände jag dock något positivt för så jag ville dela den. Han talar om hur han kom igång med sin hemmaträning och går igenom sin dag-för-dag rutin han kör på till vardags. Det är enkelt att förstå och jag förstår hur han tänker, han är även väldigt pedagogisk i hur han lägger fram övningarna och mån om att en faktiskt inte kan göra mer än en kan och ger tips på hur en ska stärka kroppen för att så småningom kunna utföra övningarna. Toppen tycker jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela