Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Youtubers

Publicerad 2015-09-13 15:47:28 i Allmänt,

Okej, så jag är lite av en youtube-junky ibland. Det finns vissa kanaler jag bing watch, verkligen. Speciellt nu när jag varit sjuk ett bra tag (på tal om det vaknade jag med en dödsförkylning så allt, både Sci-fi mässa och Projektil-mötet, blev inställt för min del). Det är väl framför allt fem kanaler jag följer/gillar och jag tänkte dela med mig av mina favoriter just nu!

Först ut är Good Mythical Morning (GMM) som är en show de kör varje vardag. Vi får träffa Rhett och Link som är två gamla barndomsvänner som utforskar olika ämnen tillsammans. De utmanar varandra, äter äckliga saker, berättar om konstiga grejer och liknande. De är sjukt roliga och lättsamma och programmet är även barnvänligt vilket är en väldigt trevlig omväxling. Det är roligt för hela familjen. Avsnitten är runt 15 minuter långa och följs av en show-after the-show som de kallar Good Mythical More. Jag gillar att de försöker ha en väldigt aktiv kontakt med sina fans som de kallar för "Mythical Beast". Här är ett av mina favoritavsnitt och favorit inslag i deras show: "Will it..."



Nästa är Marzia Bisognins kanal CutiePieMarzia. Hon vlog:ar om allt möjligt; mode, smink, sitt liv, film, skräck, sina mopsar m.m. Hon är en otroligt positv personlighet som gör mig glad. Ett inslag i min vardag som ger mig positivitet vilket är otroligt viktigt. Jag vet inte vad jag ska säga riktigt, hon är bara hur mysig som helst. Hon bor med sin pojkvän Felix (Pewdiepie) i Brighton (England) med sina två mopsar Edgar och Maya (aka. Puga/Puga chan). Hon reser i perioder en hel del (USA, Japan m.m.) och henne videor är otroligt söta och mysiga. Ta en titt:

 
Nästa är Felix Kjellberg, eller Pewdipie. Jag gillar verkligen inte allt han gör, en del är bara tråkigt, normativt och lite sexistiskt (även om han antagligen inte inser det eller har en sexistisk inställning. Jag tror han är en "good guy" rent generellt), men det finns skäl till att han är världens populäraste youtuber. Han ÄR sjukt roligt ibland. Speciellt förtjust är jag i hans vlog:ar och hans inslag där han spelar skräckspel. 


Nästa favorit är en amerikansk vlog:are som heter Bunny, Grav3yardGirl. Hon är sjukt rolig och eccentrisk i sina klipp och har en hel del roliga inslag på sin kanal. Ett av de roligare är nog "Dose this thing really WORK?!" där hon provar olika grejer som säljs och ser hur bra de egentligen fungerar. Hon är lättsam, rolig och väldigt rolig.

 
Sist men inte minst har vi Sean Plott, Day9 som hjälper oss alla att bli "better gamers". Han fokuserar främst på Starcraft II och är en gammal Broodwar spelare på professionell nivå. Han är SJUKT charmig och en riktigt duktig underhållare. Jag själv föredrar nog främst hans mer personliga inslag där han berättar historier ur sitt eget liv eller hans Let's play:s. Han har även ett inslag på Geek and Sundry som heter Spellslingers där han spelar Magic med olika personer och en rätt rolig show där han, Bill Graner och Sean Bouchard spelar gamla äventyrsspel som heter Mostly walking. Värt att titta in om ni gillar sånt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela