Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Varför är det så mörkt?

Publicerad 2015-12-09 10:40:23 i Allmänt, Personligt,

Jag hatar den här tiden på året. I alla fall när det är så här varmt och mörkt och fuktigt. Jag blir så trött. Vet ni vad? Jag sov med balkongdörren på glänt hela natten och har inte stängt den än. Sitter här efter badet, halvt påklädd och fryser inte öht. I december? Skönt med frisk luft, hela sommaren står dörren öppen dygnet runt, men det är ändå december.

Sover dåligt gör jag i alla fall hur som helst. I går somnade jag hyfsat men gud vad svårt det var att ta mig upp i morse och att faktiskt hålla mig sovandes. Helt jävla omöjligt. Men idag arbetar jag bara från halv ett till kvart i sex så det ska nog gå bra, i natt behöver jag dock verkligen sova för i morgon jobbar jag lika sent men börjar halv nio istället. Inte en jättelång dag i sig men när en går och står upp och stressar omkring samtidigt som en måste vara rätt fokuserad på alla arbetsmoment blir det rätt jobbigt om en inte kan koncentrera sig och är dödstrött hela dagen.

Fan vad tråkigt inlägg men så här ser min vardag ut just nu. Sover dåligt, arbetar, känner mig leds och trött, har ångest eller bara är fattig och uttråkad. Allt sånt här går över, livet är inte alltid tipp-topp och askul, vilket är okej. Jag är nog bara inte den roligaste människan just nu helt enkelt. Orkar liksom inte vara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela