Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Fresh off the boat - tvserie

Publicerad 2015-12-30 14:56:47 i Allmänt, Tv och film,

 
Jag har kollat på en ny tvserie nu när jag varit sjuk sen i lördags. Den heter Fresh off the boat och handlar om en kinesisk-amerikansk familj i USA. Föräldrarna har immigrerat till USA och tidigare bott i D.C men flyttar till Orlando där Pappan (Louis, spelad av Randall Park) har öppnat ett stekhus. Serien utgår ifrån den äldsta sonens (Eddie, spelad av Hudson Yang) upplevelser och berättelser.

Familjen är otroligt mysig och många av de youtubare jag följer med asiatiskt ursprung talar väldigt varmt om denna serie, jag kan bara hålla med även om jag inte delar deras relation till det som gestaltas. Det är en riktig måbra-serie som jag kan rekomendera. Serien speglar svårigheterna att delta och bli en del av en ny kultur men samtidigt behålla kontakten med sina rötter, hur det är att växa upp i en annan kulturell värld än ens föräldrar har växt upp i och vi får se hur familjens alla medlemmar hittar sin plats i sin nya stad. Jag kan verkligen rekomendera denna serie. Jag själv strömmar serien på denna sida. Men den finns säkert att se någon annanstans också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela