Semiförbannad

Fokuserar mest på veganism, djurrätt och sökandet efter förändring.

Nu jävlar!

Publicerad 2015-08-31 18:08:40 i Edge, Life,

Ibland blir jag glad, som när bra kompisar delar ens nya påhitt. Senast det här med nykterheten. Vi hade en fantastiskt mysig helg av dekadent fylla nu i helgen och det känns helt rätt att ta tag i det här just nu. Detta innebär även att en av de personer som både drar med mig och som jag drar med i fyllesammanhang kommer vara nykter med mig, vilket jag tror underlättar. Det skulle innebära att två av mina bästisar är i princip eller helt nyktra. Toppen säger jag.
 
Jag försöker även peppa mig med allt jag ska göra. Tänker att jag kommer kunna gå ut och äta, gå på bio, åka iväg och gå på museum och spelningar istället för att supa fram över, vilket känns amazing. Det hela känns genomförbart om jag bara kan få lite stöd och faktiskt ger mig fan på det här. Nu ska jag se till att bli lite folk jag också, på riktigt. Ett steg närmare Edgen i alla fall.

I morgon är det punk på Huset här i stan och på fredag är det fest samt att jag ska försöka hänga lite med E någon kväll eller så i veckan också. I morgon ska jag dra till skolan och plugga och på torsdag ska jag till psyk och förklara hur jag ska ta tag i mig själv. 2015.08.31 får bli en tid för förändring, jag ska ta hand om mig själv. Nu jävla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela